1. Het Atelier Van Nicolai

Datum: 30-8-2018, Categorieën: Tieners, Auteur: Annabelle, Bron: Opwindend

Jamie schudde zachtjes aan mijn arm. Ik had erg vast geslapen. De jongens waren vannacht naar hun eigen tent gegaan en de warmte van de zon op de tent was drukkend. Pap en mam zaten voor de caravan met verse broodjes en wat vleeswaren. Het ontbijt werd opgediend. Sinaasappelsap uit een pak en oploskoffie in water uit de koker voor pappa. VAKANTIE met hoofdletters!De eerste dag is als een roes voorbij gegaan. Als de vakantie nu zou eindigen hadden we al genoeg meegemaakt om een jaar op te kunnen teren. Maar dag 2 stond op het punt los te breken."Zullen we de rest van de camping ontdekken?" vroeg Jamie. Na het ontbijt gingen we als eerste even douchen in de caravan. Gelukkig was de caravan wel aangesloten op normaal water en gelukkig was de boiler groot genoeg om ons na elkaar even lekker een douche te laten nemen. Afgedroogd namen we beiden een jute tasje met wat boterhammen en twee pakjes Wiki en namen afscheid. Met onze lunchpakketjes in de hand waren we zeker van plan vandaag pas bij het avondeten weer terug te zijn. De naturistencamping beviel Jamie goed. De witte borstjes van dit jonge meisje, en mijn eigen billen en borstjes waren door de Griekse zon inmiddels behoorlijk (rood) gekleurd. Maar we zagen er al niet meer uit als twee stadsmeisjes die voor het eerst van hun leven bloot rondliepen. Met de ervaringen van gisteren in het achterhoofd liepen we beiden zelfverzekerd over het kampeerterrein. Zoals de jongens gisteren al aangegeven hadden, waren we vrij snel bij de ...
    duinen. Eigenlijk meer een verhoging van de grond, want zand lag er niet echt. En er stonden ook olijfbomen op deze verhoging. Maar erachter, als echte duinen, de Griekse zee.We liepen het korte strandje over richting de kustlijn. Met onze benen tot net onder de knieën in het warme Griekse water liepen wij steeds verder van de caravan weg. In de verte zagen we een oude molen of lage vuurtoren. Door de afstand konden we nog niet goed inschatten wat het was. Een dunne toren die relatief hoger dan normale huizen boven de horizon uit toornde.We moeten zeker twee uur gelopen hebben voor we zagen dat het een vervallen oude Griekse molen was, waarvan de wieken intussen verdwenen waren. Achter de toren was een langgerekt gebouwtje met openingen waar ramen hadden kunnen zitten, maar zonder glas. Het zag er behoorlijk vervallen en onbewoond uit. We liepen er omheen."Hier is de deur" riep Jamie. Door de opening zonder deur gingen we naar binnen. Ook binnen was het wit geschilderd. Voor een onbewoonde ruïne was het behoorlijk schoon. De wind van zee woei door de open ramen. Reden voor Jamie om op een vensterbank te klimmen. Met de armen en benen gespreid genoot ze van de wind die langs haar woei. Terwijl ik achter haar stond zag ik een Griekse man aan komen lopen. Ik schat hem rond de 30-35. Zwarte weelderige haardos op zijn hoofd, een kort modern baardje, ontbloot bovenlijf, en een crème bermuda short aan, daaronder bootslippers. In het Grieks sprak hij mij van ongeveer een meter of 8 ...